6: 書き取り




最後のアクティビティはライティングだ。学校で英語のライティングを習ってきたことと思う。授業では、正確な書き方や文字の美しさに集中するよう教わってきただろう。しかし実際には、それらのことは大切ではない。
 
あなたの流暢さと自信を高めるために、このアクティビティは間違いや文字の不格好さに対して減点することはやらない。代わりに、スピードと勇気に報酬を与える。
章全体を一気にリスニングしよう(時間が余れば繰り返しリスニングを行おう)。リスニングする間、キャッチできる単語を出来るだけ書き出そう。ここでの目標は全てを書き取ることではなく、出来るだけ多く書き取ることだ。
 
書き取った単語の綴りが正解かどうかに関わらず、書けた単語の数だけ自分にポイントを与えよう。

時間の経過と共にあなたのスピードと正確さは向上するはずだ。英文の構成についても、より正確に掴めるようになるだろう。自分のスコアをグラフにして、その結果を記録しよう。
 

The final activity focuses on writing. Yes, you learned how to write English at school. But you were taught to concentrate on neatness and accuracy. And those aren’t so important. Or at least they aren’t all-important.


To increase your writing fluency as well as confidence, this activity doesn’t penalize inaccuracies at all! Instead, it rewards speed and daring.


How does it work?


Listen to the audio track of the chapter (and repeat it when it ends). While you listen, write down as much as you catch and have time to write. Of course there’ll be gaps, but that doesn’t matter.


Reward yourself with a point for every word that you attempt. It doesn’t matter if the spelling is incorrect; it just needs to be an honest attempt.


Trust me—your speed and accuracy will improve over time. You will gain a better grasp of the structure of English. I suggest that you record your score on a graph and watch it climb over the months.

No comments:

Post a Comment